Juhokórejská automobilka doteraz známa ako SsangYong vstupuje do novej éry – na slovenskom a českom trhu bude odteraz známa ako KGM. Značka, ktorá si vybudovala povesť špecialistu na vozidlá SUV, prechádza rebrandingovým procesom s uvedením nového modelu Actyon. Ten symbolizuje moderný dizajn, inovácie a odvážny prístup k mobilite. Celú zmenu názvu podporí reklamná kampaň, ktorá sa objaví v televízii, online a v tlači.
Dlhoočakávaná zmena je tu – po fáze, keď sa automobilová spoločnosť prezentovala ako SsangYong by KGM, teraz na slovenskom a českom trhu prechádza kompletným prechodom na skratku KGM, ktorá odkazuje na meno nového vlastníka KG Mobility. Logo symbolizujúce dvoch drakov (preklad názvu SsangYong) zostáva zachované, rovnako ako primárne zameranie na vozidlá SUV. Potvrdzuje to Dominik Ślusarczyk, Country Manager KGM pre Slovenskú a Českú republiku: „Rebranding je pre našu automobilovú spoločnosť nepochybne dôležitým míľnikom. Zmenu však nevnímame ako revolúciu, skôr chceme nadviazať na dobré meno, ktoré si značka za roky svojej existencie medzi slovenskými a českými vodičmi vybudovala. Naďalej sme kórejským špecialistom na SUV a ponúkame vozidlá so skvelým pomerom ceny a kvality. Na tom sa nič nemení.“
SsangYong znova vstúpila na slovenský a český trh v roku 2019, keď spoločnosť Autowallis Distribution Kft. prevzala import pre obe krajiny. Postupne vybudovala širokú predajnú a servisnú sieť, ktorá zákazníkom poskytuje prvotriedny servis a spoľahlivú starostlivosť o ich vozidlá. Na Slovensku jazdí viac ako 4 700 vozidiel tejto juhokórejskej značky a v Českej republike viac ako 11 000 vozidiel. Ich popularita potvrdzuje, že filozofia založená na bezkonkurenčnom pomere ceny, výkonu a užitočných funkcií má u domácich vodičov ohlas. Najbližšie roky prinesú nové modely s najmodernejšími technológiami, ktoré značku posunú ešte ďalej.
Prvou vlajkovou loďou tohto procesu je nový prémiový model Actyon, ktorého uvedenie na trh ide ruka v ruke s rebrandingom spoločnosti. Ide o sofistikovaný automobil, ktorý spája robustnosť a praktickosť mestského SUV s eleganciou kupé. Actyon má rovnaké základy ako jeho sesterský model Torres a ponúka štandardne automatickú prevodovku a veľký objem batožinového priestoru, až 1 568 litrov po sklopení sedadiel. Predná maska zaujme dizajnom svetiel – samotné svetlomety majú tvar súhvezdia Veľký voz a ich vzájomné prepojenie odkazuje na tzv. trigramy z kórejskej štátnej vlajky, ktoré symbolizujú nebo, zem, vodu a oheň. „Sme presvedčení, že novému modelu sa bude dariť. Má na to všetky predpoklady vďaka svojmu robustnému a zároveň elegantnému dizajnu a nadštandardnej výbave. Už teraz naň z trhu počúvame pochvalné komentáre,“ dodáva Ślusarczyk.
Samotný rebrandingový proces bude sprevádzať rozsiahla reklamná kampaň, ktorá širokej verejnosti predstaví zmenu názvu a nový model. Reklamná kreatíva, za ktorou stojí agentúra werk.camp, sa pohráva s kľúčovými písmenami KGM. O médiá sa postará agentúra Initiative a kampaň bude od 9. apríla spustená v televízii, v tlači, v online médiách a na sociálnych sieťach.
HISTÓRIA ZNAČKY:
1954 – vzniká spoločnosť Ha Dong-hwan Automobile, ktorá vyrábala autobusy prerobením amerických vojenských nákladných vozidiel.
1967 – značka sa stáva súčasťou spoločnosti Shinjin a začína vyrábať džípy, ktoré sú po vypršaní licencie premenované na Korando.
1986 – Samsung a SsangYong sa uchádzajú o prevzatie, SsangYong vyhráva a začína budovať vlastnú silnú automobilovú značku.
1991 – vzniká technické partnerstvo so značkou Mercedes Benz, najprv pre športové a úžitkové vozidlá, neskôr aj pre osobné vozidlá.
2000 – SsangYong expanduje na zahraničné trhy ako výrobca kompletnej rady SUV.
2015 – na trh je uvedený model kompaktného SUV Tivoli, ktorého sa predá viac ako 145 000 kusov, teda najviac od založenia spoločnosti.
2022 – značku preberá skupina KG Mobility a začína obdobie rebrandingu na KGM.
Odkaz na fotogalériu:
https://drive.google.
https://drive.google.com/drive/folders/1PYWnOc7TlsDwYCPD5RozEcMvN0tftZFf